- Tænk udover din gode ide
Det hele starter ofte med en god ide. ”Den gode ide”. Ideen vokser sig større og større, men hvis den ikke bliver målt i virkeligheden, så falden den gode ide ofte til jorden. 80% af de gode ideer bliver ikke til noget, og hvis du ønsker at være en del af de sidste 20%, så skal du sørge for at efterspørgslen findes og at din målgruppe ønsker at købe din gode ide. Hvis din gode ide er urealistisk bør du lægge den fra dig og tænke på, hvad der i virkeligheden er brug for.
- Sparring med andre iværksættere
Det er en rigtig god ide at vende din ide med nogle, der ikke er dine venner og familie. Hvis du ikke kommer ud af din komfort zone, har du ingen fornemmelse for om din målgruppe i virkeligheden er villige til at købe dine produkter eller din viden.
Nogle af de mennesker, der ved mest om iværksætteri, er iværksætterne. Du kan derfor med fordel sparre med andre iværksættere, der enten står i samme situation eller som er lykkedes med deres iværksætterdrøm. I kan tale samme sprog og du undgår måske nogle af de samme problemer, som de gjorde.
- Fokuser på det, du er bedst til
Alle individer har både svagheder og styrker, og det gælder om at anerkende at man er særligt god til noget og mindre god til noget andet. Som iværksætter gælder det om at sætte sin gode ide i gang og man kan oftest få hjælp til det, som man er knap så god til. Du skal derfor ikke være bange for at alliere dig med nogle, der kan styrke din virksomhed. Det giver også den fordel, at du kan fokusere på det, du er bedst til, hvilket styrker iværksætterdrømmen i sidste ende.
- Vær handlekraftig og strategisk
Når du er realistisk fra begyndelsen, så har du også mulighed for at lave en strategisk handlingsplan for, hvordan du ønsker at søsætte din gode ide. Det er en god ide at lave en grundig undersøgelse af markedet for at finde ud af, hvor der er nogle ”gaps”, der skal udfyldes.
- Deltag i et Iværksætter foredrag
Iværksætter Jonathan Løw kender til det med at have en god ide også faktisk at fører den ud i livet. Hans foredrag tager afsæt i sine 15 år som iværksætter og kombinerer det med viden fra 100 af verdens førende iværksættere i Gurubogen. Jonathan Løw er provokerende og inspirerende og tilpasser foredraget, så det passer netop til den enkelte målgruppe.
Læs om Jonathan her:
https://www.linkedin.com/in/jloew/
https://www.facebook.com/jonathanfenstenloew